Bærekraft på REMA 1000

Dame holder pose

I 2020 lanserte REMA 1000 sin nye ansvarsstrategi for å bidra til en mer bærekraftig framtid for mennesker og planeten.

REMA 1000 har en visjon om å gjøre kundens hverdag sunnere og mer bærekraftig. I 2020 lanserte de en ny ansvarsstrategi. Dagligvarekjeden sin ambisjon er å være klimapositiv og sirkulær hvor de bidrar til bedre helse for sine kunder, sikre ansvarlige og bærekraftige verdikjeder og skape muligheter for alle. Hvert år rapporterer de inn om arbeid innen klima og miljø, helse, dyrevelferd og ansvarlig handel.

Matproduksjonen står for 30 prosent av klimagassutslippene globalt, og som dagligvarekjede ønsker de å være en del av løsningen. Her er noen ting REMA 1000 gjør og noen tips til hvordan du kan ta mer bærekraftige valg når du handler.

“Matproduksjonen står for 30 prosent av klimagassutslippene globalt”